آداب و رسوم مردم استرالیا

در هر کشور آداب و رسومی بین مردم وجود دارد که مخصوص آن سرزمین و فرهنگ است و همین ویژگی خاص ، برای گردشگران بسیار جالب توجه می باشد و حتی انگیزه ی اصلی سفر تعداد زیادی از آن ها ، این موضوع است که با آداب و رسوم و فرهنگ مردم کشور های دیگر آشنا شوند . در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به نمونه هایی از فرهنگ و آداب معاشرت مردم استرالیا .

۱)  یکی از نکات مهم در برخورد مردم  استرالیا با یکدیگر ، این است که زمانی که به شخصی را با یک نام مشخص به شما معرفی می کنند ، حتما باید از همان اسم و عنوانی که آن شخص معرفی کننده به کار می برد ، استفاده کنید . مثلا اگر شخصی را بروس معرفی کنند شما نیز میتوانید او را بروس خطاب کنید و کوچکترین تغییری در نام او از طرف شما ، بی احترامی به آن شخص محسوب می شود . در استرالیا مردان معمولا روبوسی نمی کنند و همدیگر را در آغوش نمی گیرند . استرالیایی ها رسمی نیستند و حتی افراد غریبه و حتی زنان را نیز رفیق خطاب میکنند . واژه ی رفیق یا همان mate در اصل برای مردان به کار می رود .

2) استرالیایی ها در مقایسه با اقوام انگلیسی خود بسیار خودمانی تر هستند و در سوال کردن و اظهار عقیده رک  و صریح هستند . در اولین برخوردتان با یک استرالیایی اگر  سوال های خصوصی زیادی از شما پرسید ، تعجب نکنید چون آنها فقط کنجکاوند و غریبه ها واقعا برایشان جالب توجه هستند . استرالیایی ها معمولا با غریبه ها برخوردی دوستانه دارند و مهمان نواز نیز هستند.

۳) این امر که همسایه ها تازه واردین رو برای صرف چای دعوت می کنند امری متداول مهاجرت به استرالیا است اگرچه در شهرها ممکن است این آشنایی و معاشرت چندان آسان نباشد. یک شیوه ی مناسب برای آشنا شدن با همسایه ها این است که یک مهمانی به صرف کباب ترتیب دهید و همه ی همسایگان را دعوت کنید.

۴) استرالیایی ها معمولا از پوشش غیر رسمی و راحت استفاده می کنند . مثلا در تابستان در اداره شلوار کوتاه می پوشند و پوشیدن کت و شلوار و کروات معمول نیست مگر اینکه سمت مهمی داشته باشید .

۵) در استرالیا معمولا به موقع به قرار ها و مهمانی ها می روند مگر در موارد خاص که دیر رسیدن نشانه شخصیت است ( به شرطی که پس از مهمان سرشناس اصلی نرسید) .  در مراسم عروسی هر کس که دیر به مهمانی شام برسد و یا اصلا نرسد از لیست آینده ی مهمان ها حذف می شود مگر اینکه اتفاق خیلی مهمی افتاده باشد .

6) استرالیایی ها کرایه تاکسی را به نزدیک ترین عدد گرد می کنند و زیاد اهل انعام دادن نیستند مگر در مواردی خاص . حتی باربران و کارمندان هتل و کارکنان دستشویی ها از شما انتظار انعام نخواهند داشت اما طبیعتا اگر بهشان انعام بدهید ناراحت نمی شوند .

Leave a comment